Doradztwo zawodowe indywidualne obejmuje:
– diagnozę predyspozycji osobowościowych oraz preferencji zawodowych,
– analizę potencjału osobistego i innych czynników mających wpływ na wybór dalszej ścieżki kształcenia lub rozwoju zawodowego.
Może być również wsparciem w zakresie tworzenia dokumentów aplikacyjnych.
Doradztwo zawodowe grupowe obejmuje warsztaty z zakresu:
Relaksacja
Zajęcia z relaksacji prowadzimy w formie indywidualnej i grupowej. Jeśli czujesz potrzebę wyciszenia, uzyskania równowagi wewnętrznej, uwolnienia i pokonania określonego napięcia i stresu, koniecznie zapisz się do nas na zajęcia. Relaksacja to również doskonały sposób na lepszą koncentrację, regenerację sił oraz przypływ energii witalnej.
Relaksacja Grupowa
Relaksacja jest procesem, w którego którego ciało i umysł człowieka się rozluźnia. Trening relaksacyjny umożliwia tym samym doświadczenie stanu głębokiego odprężenia. Pomaga to nie tylko w osiągnięciu zwykłego relaksu dla przyjemności, ale również sprzyja lepszemu radzeniu sobie ze stresem, zmniejsza objawy lękowe i na ogół pomaga w różnego rodzaju zaburzeniach psychicznych. Dzięki trenowaniu relaksacji osoba uczy się reagować na trudne sytuacje np. atak paniki, zachowując spokój i równowagę emocjonalną, a to prowadzi do zwiększenia poczucia wpływu na własne życie.
Relaksacja Indywidualna
Zajęcia indywidualne to 75. minutowa sesja, podczas której zapoznasz się i nauczysz wykorzystywać w codziennym życiu takie techniki relaksacyjne, jak ćwiczenia oddechowe, trening Jacobsona, trening autogenny Schultza, medytacje mindfulness czy wizualizację. Nauczysz się jak rozluźnić swoje ciało i umysł, jak radzić sobie z codziennym napięciem i stresem.
Czym jest relaksacja
Relaksacja jest stanem całkowitego mięśniowego i umysłowego rozluźnienia. Zrelaksowanie powoduje, że ciało się odblokowuje, pozbywa wszystkich napięć, co daje wewnętrzny spokój. Podczas relaksacji całe ciało i umysł odpoczywają, dotleniają się, harmonizują, nabierają energii witalnej oraz powracają do normy.
Relaksacja powoduje wyciszenie, lepszą koncentrację, regenerację sił oraz przypływ energii witalnej. Czterdziestominutową relaksację można porównać do ośmiu godzin najbardziej regenerującego snu.
Czym jest relaks
Relaks: rozluźnienie, odprężenie, zmniejszenie stanu mobilizacji organizmu.
Stan relaksu: przyjemny stan psychicznej i fizycznej demobilizacji, który odczuwa się subiektywnie jako wewnętrzny spokój (ciszę), odprężenie, pogodę, cichą radość, łagodną euforię, pogodzenie się ze sobą i światem.
Korzyści z relaksacji
Korzyści wynikające z umiejętności relaksowania się, znajomości technik relaksu i ich regularnego stosowania wpływa pozytywnie na wiele aspektów naszego codziennego funkcjonowania, radzenia sobie z wyzwaniami i osobistymi kryzysami.
Poniżej lista głównych korzyści:
– regeneracja organizmu, w tym wielu jego układów (np. trawiennego, krążenia, oddechowego),
– złagodzenie napięć mięśni i napięć psychicznych,
– poprawa koncentracji i pamięci,
– stabilizacja reakcji emocjonalnych,
– zwiększenie poczucia własnej wartości i własnej niezależności,
– obniżenie lęku i niepokoju,
– zwiększenie kreatywności umysłu,
– zwiększenie ilości przeciwciał (wzmocnienie układu odpornościowego),
– zwiększenie odporności na stres (szybsza regeneracja po trudnym wydarzeniu),
– w wyniku wyciszenia umysłu i rozluźnienia ciała obniża się poziom kortyzolu i adrenaliny, co pomaga zasnąć,
– lepsza komunikacja i synchronizacja półkul mózgowych,
– techniki relaksacyjne są pomocne w łagodzeniu takich stanów i zaburzeń jak np.: astma, bóle głowy, choroby serca czy zespół jelita drażliwego,
– techniki relaksacyjne są wspaniałym narzędziem do pogłębienia świadomości swojego ciała oraz wprowadzania równowagi między układem sympatycznym i parasympatycznym.
ZAJĘCIA Z RELAKSACJI PROWADZIMY W FORMIE INDYWIDUALNEJ I GRUPOWEJ.
Terapia psychologiczna dzieci i młodzieży
Jeśli niepokoi Cię zachowanie Twojego dziecka, jego_jej problemy w nauce, masz wątpliwości co do jego prawidłowego rozwoju, to zalecamy wizytę u terapeuty. Mogą to być symptomy nieradzenia sobie z sytuacją lub problemów w adaptacji, które często wynikają ze zmian zachodzących w życiu dziecka. Wydarzenia takie jak śmierć kogoś bliskiego, rozwód rodziców, wypadek, zmiana szkoły, czy przeprowadzka mogą okazać się trudniejsze, niż się wydaje. Rozmowa z psychologiem może być cennym wsparciem i pomocą, jakiej młoda osoba potrzebuje.
Przyjdź i porozmawiaj z psychologiem_żką, jeżeli uważasz, że Twoje dziecko:
– ma trudności w radzeniu sobie z emocjami, lękiem czy zawstydzeniem, bywa agresywne, wyładowuje swoja złość na rówieśnikach czy rodzicach,
– nie radzi sobie z nauką i przyswajaniem wiedzy odpowiedniej do jego wieku,
– ma trudności w nawiązywaniu kontaktów i przyjaźni z rówieśnikami, nie radzi sobie w kontaktach społecznych,
– ma trudności z zachowaniem, używa wulgaryzmów, celowo drażni rówieśników i opiekunów,
– otrzymujesz ze szkoły czy przedszkola uwagi związane z zachowaniem dziecka,
– po prostu masz wątpliwości i chciałabyś skonsultować się z psychologiem.
Terapia pedagogiczna
Metody terapii pedagogicznej o charakterze psychopedagogicznym, profilaktycznym i medycznym mają na celu stworzenie, głównie dzieciom i młodzieży (choć równie dobrze sprawdzają się w pracy z dorosłymi), możliwości wszechstronnego rozwoju, wygaszania negatywnych odruchów, kształtowania prawidłowych nawyków i technik przyswajania wiedzy oraz zdolności praktycznego posługiwania się nabytymi umiejętnościami w funkcjonowaniu społecznym.
LOREM – to propozycja terapii dla dzieci i młodzieży opracowana i prowadzona przez Bibiannę Pozorską – terapeutkę zajęciową, pedagożkę opiekuńczą od wielu lat aktywnie pracującą z dziećmi, młodzieżą oraz ich opiekunami.
To kreatywny model pedagogicznej pracy terapeutycznej z dziećmi, młodzieżą oraz dorosłymi, wykorzystujący kompilację elementów różnych metod z zakresu terapii i pomocy pedagogicznej.
Zajęcia mają charakter indywidualny (bądź grupowy – grupy do max 3 osób). Techniki sesji są elastycznie dobierane do nastroju oraz potrzeb uczestnika terapii. Podczas pracy korzystam z elementów m.in: terapii pedagogicznej, emocjonalnej pomocy pedagogicznej, terapii zajęciowej, relaksacji, ćwiczeń oddechowych, socjoterapii – zajęć intrapersonalnych, treningu funkcjonowania w grupie, ergoterapii, arteterapii.
Zapraszamy na wizytę jeśli zauważasz u swojego dziecka, nastolatka:
– obniżoną sprawność manualną, – trudności w przyswajaniu materiału, – zaburzenia emocjonalne, – problemy w relacjach z rówieśnikami, – obniżoną samoocenę, – obniżoną motywację do działania, – zaburzenia koncentracji,
– nadpobudliwość.
Terapia logopedyczna
Rozwój mowy zależy zarówno od warunków psychofizycznych dziecka, jak i czynników zewnętrznych mających wpływ na jego_jej rozwój. Mowa kształtuje się do około 6 roku życia. Z powodu różnego rodzaju zaburzeń zdarza się, że występują dysfunkcje w rozwoju mowy, porozumiewaniu się i komunikacji będące wskazaniem do podjęcia współpracy z logopedą. W naszym Centrum zapewniamy profesjonalne wsparcie w zakresie diagnozy i terapii związanej z wadami i zaburzeniami mowy dzieci i osób dorosłych.
Terapia integracji sensorycznej
Integracja sensoryczna związana jest z przetwarzaniem informacji dostarczanych przez zmysły (dotyk, słuch, wzrok, smak, węch, układ proprioceptywny tzw. czucie głębokie). Prawidłowe rozumienie i organizowanie informacji o otoczeniu pozwala nam na nie odpowiednio reagować. Rozwój integracji sensorycznej rozpoczyna się już w okresie płodowym, najintensywniej przebiega w pierwszych trzech latach życia. Nie zawsze jednak proces ten przebiega w sposób prawidłowy. W takich przypadkach niezbędna jest terapia. U nas wyłącznie prowadzona przez ekspertki_ów.
Rodzice/opiekunowie najlepiej znają swoje dzieci, dobrze radzą sobie z różnymi kłopotami, które pojawiają się wraz z rozwojem dziecka. Bywa jednak też tak, że mimo ogromnych starań oraz zaangażowania, trudności w relacji rodzic-dziecko narastają, a wzburzone emocje utrudniają znalezieniu skutecznego rozwiązania.
Impulsem do sięgnięcia po specjalistyczną pomoc mogą być zmiany wynikające z dorastania dziecka, trudności w komunikacji między rodzicami i dzieckiem, niepokój rodziców związany z pogorszeniem samopoczucia dziecka, podejmowanie przez nie nieadekwatnych do wieku lub destrukcyjnych zachowań, zmiana sytuacji życiowej rodziny.
Wówczas pomocne okazują się konsultacje ze specjalistą_ką, którzy wykorzystując współczesną wiedzę pedagogiczną i psychologiczną, mogą pomóc rodzinie znaleźć właściwą drogę do wyjścia z impasu.
Konsultacje wychowawcze skierowane są do rodziców, którzy:
Głównym celem konsultacji jest omówienie z rodzicami doświadczanych trudności w relacji z dzieckiem i wspólne poszukiwanie rozwiązań. Podczas konsultacji rodzice mogą uzyskać wskazówki jak reagować, gdy dziecko dystansuje się, tracą z nim kontakt, doświadcza silnego lęku, ma napady agresji, trudności adaptacyjne w szkole, buntuje się, nie słucha poleceń, „jest w swoim świecie”.
Specjalista_ka pomoże również w rozumieniu, dlaczego rodzicowi trudno inaczej reagować na zachowanie dziecka. Jak jego postawa, doświadczenia życiowe, emocje mogą wpływać na funkcjonowanie i zachowanie dziecka.
Szkolenia kierujemy do szkół, przedszkoli, uczelni i innych zainteresowanych placówek. Korzystając z naszego bogatego doświadczenia, umiejętności i wiedzy przygotowujemy ofertę dostosowaną do aktualnych potrzeb i sytuacji w Państwa placówkach. Zachęcamy do skorzystania z oferty szkoleń dla rad pedagogicznych, organizowanych pod indywidualne wymagania konkretnej instytucji. Nasze szkolenia to skuteczna forma podnoszenia kompetencji, standardów pracy i ułatwienia rozwoju zawodowego nauczycieli.
Zdajemy sobie sprawę z ogromnej odpowiedzialność w pracy nauczyciela wymagającej ciągłego rozwoju, budowania i utrzymywania dobrych i opartych na współpracy relacji z uczniami i rodzicami. Nasze szkolenia są odpowiedzią na aktualne wyzwania i trudności jakie stoją na drodze każdego nauczyciela_ki w jego_jej wysiłkach edukacji, rozwoju i motywowania uczniów_ennic do kształtowania wartościowych postaw i odpowiedzialnych decyzji.
Zapraszamy do kontaktu w sprawie oferty i tematyki szkoleń dla nauczycieli. Ciągle poszerzamy naszą ofertę i przygotowujemy szkolenia pod indywidualne wymagania i potrzeby.
Dyrektorka
Anna Worobiej
tel. 663 672 841
centrum.raduga@gmail.com